Fashion: Pearls are a girls best friend

Toen ik in Spanje in de Zara rondliep, zag ik onmiddellijk een broek me helemaal betoverde: een donkerblauwe kostuumbroek met parels op de zijkanten. Snel zocht ik mijn maat en haastte me naar het img_5787pashokje.
Hier wachtte enkel teleurstelling me op.

De broek pastte op zich wel goed, maar met mijn 1m71 hadย ik nog minstens 15 cm pijp over. Veel te lang dus… En hoewel ik wel blij was dat Zara ook dacht aan grote vrouwen die moeilijk een broek vinden, was ik wel een beetje droevig… Maar dan dacht ik: waarom maak ik het niet gewoon zelf? Hoe moeilijk kan dat nu zijn? Een broek kopen en daar wat parels opnaaien.

 

 

In de Mango vond ik een leuke culotte voorย โ‚ฌ20 die mijn proefkonijn zou worden.img_0050

Ik ben absoluut geen naaitalent dus ik heb een beetje liggen nadenken over hoe ik alles het beste zou aanpakken.
Ik had thuis nog pareltjes liggen die ik ooit eens op een rommelmarkt op de kop heb getikt: 25 parelknoopjes voor 3 euro. Ik wist dat die me ooit nog van pas gingen komen! Ik besloot dat 7 cm tussen elk pareltje wel voldoende zou zijn. Aan elke kant komen er 7 parels, 14 in totaal dus. 5 cm onder de opening ย van de zak begon ik mijn eerste pareltje vast te naaien. Ik meette 7 cm af en begon het tweede pareltje vast te naaien…

img_0029

Toen het vierde pareltje vast zat, kreeg ik het idee dat de afstand verschilde met de rest. Ik begon te meten en op de een of andere manier was ik er in geslaagd om al de rest 8 cm van elkaar te naaien… Deze stond dus als enige ‘correct’, maar ik had geen zin om dit aan te passen. Ik moest het enkel onthouden zodat ik het aan de andere kant op dezelfde manier kon doen.

Het naaien heeft me ongeveer een uurtje gekost (zoals ik eerder al vermeld heb: ik heb geen naaitalent…) en ik ben ongelooflijk blij met het eindresultaat!

Ik vind het eindresultaat heel elegant, maar toch een beetje sportief. Langs vooraanzicht vallen de parels niet onmiddellijk op waardoor het een subtiele verrassing blijft. Ik ben super blij en ben al in mijn kast aan het kijken wat ik nog kan ‘pimpen’ met mijn parels ๐Ÿ˜‰

Wat vind jij ervan?

Veel liefs,

Virginy

Geef een reactie

