Beauty: Ik heb een nieuwe pedicure!

 

Je ziet ze regelmatig in badsteden opduiken: allerlei kraampjes en schoonheidssalons die voetbehandelingen door visjes aanbieden. Deze kleine rakkers, ook wel Gara Rufa Obtusa genoemd, zijn een kleine karperssoort zonder tanden die dol zijn op jouw droge huid en eelt. Ze sabbelen deze vakkundig weg terwijl jij je voeten in een verwarmd aquarium van ongeveer 25°C houdt.
Oorspronkelijk komt deze behandeling uit Turkije waar deze al eeuwenlang wordt uitgevoerd. Niet enkel voor cosmetische doeleinden, maar ook voor medische. Zo kan deze behandeling verlichting bieden voor mensen met eczeem en psiorias. Deze laatste is een huidziekte die gekenmerkt wordt door een schilferende huid.

Nu voor ons was deze behandeling louter cosmetisch en vooral ontspannend bedoeld. Voeten visjes Elke en ik 2Mijn vrienden en ik liepen de eerste dag van onze vakantie voorbij zo’n salon met visjes, we vonden het allemaal onmiddellijk een geweldig idee. Na een heerlijke lunch en een cocktail later trokken we richting dit salon. De hilariteit zat er al goed in nog voordat iemand zijn voeten ondergedompeld had.

Eerst werden onze voeten even gewassen voordat we deze in het aquarium mochten steken waar de visjes rustig heen en weer aan het zwemmen waren. En dan kwam hét moment: steek uw voeten er maar in. Met een geweldige lachuitbarsting (die mevrouw van het salon was ons op dat punt al beu, denk ik) gingen ze erin. De visjes vlogen uitgehongerd naar mijn voeten en begonnen enthousiast aan mijn eelt en droge huid te sabbelen.
Hoe raar! Ik ben normaal heel kietelig aan mijn voeten, als er nog maar iemand naar kijkt begin ik al lachend te stuiptrekken. Maar dit was anders, een beetje alsof mijn voeten in heel sterk bruiswater staken. En na ongeveer 2 minuten had ik besloten: ik moet thuis ook zoiets hebben.
Wat een heerlijk gevoel! Moest het van mij afhangen had ik daar een hele dag gezeten.


Ik heb nooit enorm veel last van eelt, maar ik merkte wel duidelijk het verschil na dat kwartier. Super zachte voeten en mijn huid zag er echt stralend uit!

Heb jij deze visjes al eens laten sabbelen aan jouw voeten?

Veel liefs,

Virginy

2 gedachten over “Beauty: Ik heb een nieuwe pedicure!

  1. Hi Virginy,

    Ik was aan het googelen op pedicure ervaringen en stuitte op jouw blog. Superleuk! Ik herken jouw verhaal, want ook ik heb in Turkije zo’n behandeling gehad en moet zeggen dat ik ook echt verschil zag na de behandeling. Ik was er samen met mijn schoonzus en wij moesten stiekem ook lachen om het feit dat wij de ‘vis-voetjes-behandelingen’ ondergingen. Misschien, hééééél misschien, in de toekomst, zal dit ooit als een nieuwe pedicure behandeling in ons beautysalon worden aangeboden hihi ^.^

    Groetjes,

    Dalicia

    Liked by 1 persoon

    1. Hey Dalicia!

      Zo tof. Ja, zo’n grappig gevoel dat die visjes geven! Ik zou het zo nog eens laten doen.
      Hou me op de hoogte als het er ooit van komt, dan kom ik zéker eens langs! 😉

      Veel liefs,
      Virginy

      Like

Geef een reactie

